نظرة على محفظة حلول تقنية المعلومات من جنرال إلكتريك للرعاية الصحية

نظرة على محفظة حلول تقنية المعلومات من جنرال إلكتريك للرعاية الصحية

October 14, 2010 at 11:10am
تعتبر حلول تقنية المعلومات من أبرز ركائز تطوير أداء قطاع الرعاية الصحية في العالم. ومع النمو الاقتصادي الذي تشهده منطقة الشرق الأوسط بالتزامن مع الزيادة السكانية المتسارعة، تزداد الحاجة إلى توفر أنظمة رعاية صحية أكثر كفاءة. ومن هذا المنطلق، فإن منصات التقنية التفاعلية والمتكاملة ضرورية لتحقيق الأهداف التنموية في القطاع.

وتساهم الأنظمة التقنية في تحسين الخدمات المتوفرة للمرضى ورفع مستوى الأمان وجودة أنظمة الرعاية الصحية. لكن اختيار الشريك المناسب لتطبيق هذه الحلول هو من أهم عوامل نجاحها. وتساهم سهولة وسرعة وكفاءة التطبيقات الرقمية في خفض التكاليف بدرجة كبيرة في معظم المنشآت الطبية التي اتجهت نحو تطبيق حلول تقنية معلومات الرعاية الصحية. وسلطت هذه الفوائد الضوء على ضرورة وأهمية اعتماد الحلول الرقمية، ما دفع شركة “جنرال إلكتريك للرعاية الصحية” إلى تعزيز استثماراتها في تطوير تقنيات جديدة تدعم أعمال المؤسسات وتضمن في الوقت ذاته تحقيق أفضل مستويات التميز في العمليات السريرية.

تندرج معظم حلول تقنية معلومات الرعاية الصحية التي طورتها “جنرال إلكتريك” تحت محفظة منتجات Centricity® التي تشتمل على مجموعة متنوعة من التطبيقات التي تساعد المؤسسات الطبية في اتخاذ قرارات أكثر دقة وفعالية في ما يخص المرضى ومزودي الرعاية الصحية على حد سواء.

وتشتمل محفظة منتجات Centricity® على أنظمة حلول مالية وإدارية وخدمات سريرية يستفيد منها طيف واسع من المعنيين، بدءاً من العيادات الصغيرة ومروراً بمراكز التصوير الطبي ووصولاً إلى كبرى المستشفيات.

ومن خلال تقنيات الرعاية الصحية تساهم “جنرال إلكتريك” في الارتقاء بمستوى الخدمات الطبية المتوفرة للمرضى إلى آفاق غير مسبوقة. وللاطلاع على المزيد من المعلومات حول أنظمة Centricity® وغيرها من حلول تقنية معلومات الرعاية الصحية التي طورتها الشركة، يمكنكم زيارة الموقع الإلكتروني www.gehealthcare.com.

Information technology holds the key to better healthcare. The growing economy of the Middle East and its ever increasing population demands more efficient healthcare systems. Interactive and integrated technology platforms are therefore fundamental to achieve healthcare goals.

Effective technology systems can improve patient experience, safety and the overall quality of healthcare. However, choosing the right partner to implement technology in healthcare establishments is critical.

The ease, speed, and convenience of going digital have provided huge cost savings to most facilities that decide to implement healthcare IT solutions. These advantages have increased the need and importance of healthcare information technology and to address to the same, GE Healthcare has invested in developing technologies that help organisations drive their business while delivering clinical excellence.

GE’s Healthcare’s IT solutions mainly fall under the company’s Centricity® portfolio that has a variety to solutions to help organizations achieve more effective and efficient decisions on behalf of patients and providers.

The Centricity® solutions deliver information to help organizations achieve more effective and efficient decisions on behalf of patients and providers. The portfolio includes financial and administrative solutions, clinical and service solutions that serve a broad range of organizations from small physician practices, to imaging centres and the largest hospitals.

Through its healthcare technologies GE Healthcare services are contributing to shape a new age of patient care. To read more about Centricity® and GE Healthcare’s IT solutions, visit www.gehealthcare.com.

(Visited 8 times, 1 visits today)

LEAVE A REPLY

Your comment needs to be approved by GE before it will appear. Thank you for your patience. If you have any questions, please read